Thursday, July 16, 2009

BeRPeRSaTuAN...

"Korang buat keje cam hampeh!"
"Zaman korang ni pemalas buat keje!"
"Korang hanya layak jadi pekasam,bukan perkasa!"

Perlukah ini terjadi? Of course not kan. Dalam hidup kita perlu sentiasa dan saling menyokong. Tak kiralah siapa pun dia,bgmnkh dia dan apa jua. Namun kalu dikira apa yg sdg aku hdpi skrg ni,aku sendiri pun tak tahu bgmn nk mngatasinya.
Could u imagine...?
Dalam kita berpersatuan,semangat kerjasama adalah asas utama. Saling membantu dan pengorbanan. Cuma sejak kebelakangan ini,sifat2 tersebut kian dilupai. Mengapa ya? Bercerita tentang pengalaman aku. Aku melihat bagaimana rakanku begitu taksub dgn satu persatuan ini sehingga mendapat kritikan yg pedas juga daripada kalangan rakan2 aku yg lain. Kesibukan yang melampau sampai pengorbanan yg rakan aku lakukan rupanya seakan sia-sia sj. Aku fhm dgn apa yg dilalui rakanku ini cuma aku xbersetuju dgn prinsip berpersatuannya.
So guys, ada satu lagi contoh. Kalu kat Malaysia ni kita ambil contoh parti2 politik di ngra kita. Taksubnya ahli2 mereka kdgkala mcm xmsk akal. Smpaikan yg benar di nafikan benarnya dan yg salah disahkan kbnrnnya. Kesannya,kita yg duk di ngra sendiri rs terancam.
Kesimpulannya, berpersatuanlah secara berhemah. Bersederhana adalah lebih baik. Berkorban biarlah berpada-pada.
Sy Emiko Matsumoto mengundur diri..
Salam muhibah buat warga Teknik Kuantan 05/06...

No comments:

Post a Comment